Vi har ”kannat på” från läktarhåll, skrikit strupen torr vid varje mål från TV-soffan, sörjt under förlängningen av den snöpliga semifinalförlusten, och stoltserat bakom våra bronshjältar efter bragden mot England.
Inte minst har vi fått ta del av en storstilad utveckling för damfotbollen som länge jobbats för bakom kulisserna. Medialt såg vi en enorm intresseökning. Tittarsiffrorna slog nya rekord. Alltfler ungdomar springer nu omkring som Seger, Fischer och Blackstenius på gräsplättar landet runt och det slutar inte med fotbolls-VM 2019. Tvärtom.
Under uppehållet har vi lagt ner energi och resurser på att forma och förbättra vår tjänst. Den nya satsningen – obosdamallsvenskan.se – innefattar en helrenovering av vår hemsida där vi integrerar Play-kanalens rörliga material med löpande redaktionellt innehåll och nyheter. Det gör att fans och kommersiella partners erbjuds mervärde då ligan exponeras bredare än tidigare, det blir enklare att följa flödet och våra klubbar tillåts jobba mer i symbios.
Bytet görs tillsammans med vår partner Sportality – som bl.a. jobbar med Svenska Hockeyligan (SHL) och Elitserien i Speedway (ESS). Bakom den nya videospelaren står svenskbaserade StayLive. Från deras app kan man få pushnotiser för att enkelt följa sitt favoritlag.
Besök www.obosdamallsvenskan.se för att se vad du behöver göra för att kunna ta del av hela upplevelsen med starten den 20 juli.