Elitfotboll Dam (EFD) presenterar nytt partnerskap med Liveday. Detta partnerskap markerar ett stort steg framåt i att förbättra den övergripande upplevelsen för både klubbar och deras supportrar.
Svensk damfotboll har visat en fantastisk tillväxt, med en ökning av kvinnliga spelare med över 120 procent de senaste två decennierna och rekordhöga publiksiffror förra året.
För att fortsätta växa är publikupplevelsen en central fråga. Genom det nya ramavtalet med Liveday skapas möjlighet för klubbarna att erbjuda ännu bättre arrangemang och band till supportrarna. Ramavtalet omfattar alla klubbar i OBOS Damallsvenskan och Elitettan.
Utvecklat för klubbarnas behov
Livedays heltäckande biljettlösning hjälper elitidrottsklubbar att kombinera försäljningen av biljetter med kioskvaror, merchandise och restaurang i samma checkout. Utöver det innehåller plattformen ett kassasystem, biljettskanning, verktyg för statistik och analys samt ett helt integrerat CRM som gör det möjligt att enkelt kommunicera med varje besökare på ett personligt sätt.
– Vi ser detta avtal som en spännande möjlighet för våra klubbar att engagera en större publik och stärka relationen till sina supportrar, säger Siri Frimodig, Marknadsansvarig vid EFD.
VD och grundare av bolaget är Robin Lundgren, som har lång erfarenhet från styrning och ledning av en elitklubb på herrsidan.
– Detta är mer än bara ett samarbete, det är att vara del av damfotbollens utveckling och tillväxt. Och vår all inclusive-lösning är speciellt utvecklad för att effektivisera klubbarnas verksamhet och förbättra upplevelsen för supportrarna, säger Robin Lundgren, VD på Liveday.
Utöver det har bolaget flera profilstarka namn i både styrelse och ägarbild, bl a tidigare landslagsmålvakten Pär Hansson och Clas Ohlsson, tidigare ordförande i Skånes Fotbollsförbund och Helsingborgs IF. Samtliga med god insyn i vilka behov som finns inom fotbollsverksamhet.
– Vi inbjuder alla klubbar i OBOS Damallsvenskan och Elitettan att höra av sig för att få veta mer om hur den här lösningen kan revolutionera kundupplevelsen och era intäkter, säger Robin Lundgren, Liveday.
För frågor gällande samarbetet, kontakta:
Robin Lundgren, VD, Liveday
robin@liveday.se
Siri Frimodig, Marknadsansvarig, Elitfotboll Dam.
siri.frimodig@efd.se